არასამუშაო საათებში მუშაობა საზიანოა, როგორც თანამშრომლისთვის, ისე კომპანიისთვის

რატომ ვმუშაობთ „ოვერთაიმზე“?  ამ კითხვაზე ერთ-ერთი პასუხის მიხედვით, მიზეზი ის მენეჯერები არიან, რომლებსაც სურთ, რომ თანამშრომლებმა არასამუშაო დრო სამსახურს დაუთმონ: უპასუხონ მეილებს ნებისმიერ დროს, დაუთმონ საღამოები და უქმეები სამსახურეობრივ საქმიანობას. ამ ნარატივის მიხედვით, ორგანიზაციულ პირამიდაში არასამუშაო საათებში მუშაობაზე წნეხი ზემოდან ქვემოთ მოდის.

არსებობს მეორე ნარატივი, რომლის მიხედვითაც ყველა ადამიანი, მენეჯრების ჩათვლით, იმ ტექნოლოგიური, ეკონომიკური და კორპორატიული კულტურის გავლენის ქვეშ ექცევა, რომელიც სამუშაო გარემოში ტრიალებს, ანუ გაჯეტით მუდმივად საქმეში იყოს ჩართული. ამ ვერსიის მიხედვით, თანამშრომლების არავინ კარნახობს მსგავსი ქცევის ნორმებს. უბრალოდ, ადამიანებზე მოქმედებენ ის მიკრო ფაქტორები, რომლებიც მათ კონტროლს არ ექვემდებარება, მაგ: ხელმისწავდომობა ინფორმაციაზე, კონკურენციის დაკარგვის შიში და სხვ.

არსებობს მესამე ვერსიაც, რომელსაც არგუმენტად ადამიანის ფსიქოლოგიური მხარე მოჰყავს. ადამიანებს მართავს ისეთი ემოციების ნაზავი, როგორიცაა ამბიცია, სიხარბე, შფოთვა, დანაშაულის გრძნობა, სიამოვნება, სიამაყე, საკუთარი მნიშვნელობის დამტკიცების სურვილი ან პასუხისმგებლობის ზედმეტი გრძნობა. სწორედ ეს ფაქტორები განაპირობებს ადამიანის სურვილს, იმუშაოს დადგენილ სამუშაო საათებზე მეტი. ამ ემოციებიდან, ზოგიერთი მათგანი ნეგატიურ ხასიათს ატარებს (მაგ: სიხარბე და დანაშაულის გრძნობა), თუმცა, უმრავლესობა პოზიტიურია. საინტერესოა ფაქტიც,  რომელსაც მრავალი კვლევა ადასტურებს, რომ ხშირად ადამიანის ოჯახური გარემო სამუშაო გარემოზე სტრესულია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ბევრისთვის სამსახური ის ადგილია, სადაც ყველაზე კარგად და თავდაჯერებულად გრძნობს თავს.

თუმცა, მთავარი კითხვა, რომელისაც „ოვერთაიმზე“ ფიქრისას ვსვამთ ის კი არ უნდა იყოს თუ ვინ არის ამაში დამნაშავე, არამედ, ის თუ რამდენად ეფექტიანი გზაა სასურველი შედეგის მისაღწევად.

კვლევებმა დაადგინა, რომ „ოვერთაიმზე“ მუშაობა არ იძლევა შესაბამის შედეგს. ბოსტონის უნივერსიტეტის კონსულტანტის, ერინ რეიდის მიერ ჩატარებული კვლევა ამბობს, რომ იმ თანამშრომელთა შედეგიანობა, რომლებიც კვირაში 80 საათს მუშაობენ არ განსხვავდება იმ თანამშრომლების შედეგიანობისგან, რომლებიც არ მუშაობენ ამდენივე საათს. ეს ინფორმაცია ადასტურებს, რომ „ოვერთაიმი“ აზიანებს როგორც ადამიანს, ასევე მის დამსაქმებელ კომპანიასაც.

ფინეთის პროფესიული ჯამრთელობის ცენტრის კვლევების მიხედვით, რომელიც მატიანა ვირტანენმა და მისმა კოლეგებმა ჩაატარეს, დადგინდა, რომ მუშაობით გადატვირთვამ შეიძლება გამოიწვიოს ისეთი სტრესი, რომელიც ჩვენი ჯანმრთელობისათვის საზიანო შედეგებს იწვევს. მაგალითად: ძილის პრობლემები, დეპრესია, ალკოჰოლიზმი, დიაბეტი, მეხსიერების დაზიანება და გულის დაავადებები. ეს ყოველივე, როგორც კონკრეტული ადამიანის სიცოცხლისთვისაა საზიანო, ასევე კომპაიისთვისაც ნეგატიური შედეგის მომტანია- ოვერთაიმის „მოყვარულ“ კომპანიებში  მაღალია სამსახურის გაცდენისა და თანამშრომელთა გადინების  მაჩვენებლები. ამასთან, ჯანმრთელობის დაზღვევის ხარჯების ზრდასაც იწვევს.

თუ ადამიანის საქმიანობა პირდაპირ  კომუნიკაციას, სხვა ადამიანების გამომეტყველებაზე დაკვირვებას და საკუთარი ემოციების მაღალ დონეზე კონტროლს მოითხოვს, კიდევ უფრო ცუდი შედეგებია! გადატვირთული მუშაობის შედეგად, სამუშაოს  შესრულება ფაქტობრივად შეუძლებელი ხდება.

ადამიანში, თუნდაც მოხალიესობრივად, დამატებითი საათების მუშაობა, გადაღლილობას იწვევს. დაღლილობის დროს კი შეცდომების დაშვების ალბათობა ბევრად მეტია. უმეტესობა ჩვენგანი კი იმაზე სწრაფად იღლება, ვიდრე ეს თავად გვგონია. მსოფლიოს მოსახლეობის მხოლოდ 1-3%-ს შეუძლია იძინოს 5 ან 6 საათი ისე, რომ მისი მუშაობის შედეგიანობა არ დავარდეს.

დიდი ხნიანი მუშაობის , პროცესების „დიდი სურათის“ ხედვის უნარიც ქვეითდება. კვლევების მიხედვით, რაც უფრო მეტად „გადავიწვებით“ მეტად ვკარგავთ რეალური სურათის აღქმის უნარს. ეს გაკვეთილი ბიზნესმა დიდი ხსნი წინ ისწავლა, მე-19 საუკუნეში, როდესაც ფაბრიკებში სამუშაო დღე ჯერ 10, შემდეგ კი 8 საათამდე შემცირდა, თანამშრომელთა მუშაობის შედეგიანობა გაიზარდა და შეცდომების რაოდენობამაც იკლო. საუკუნის შემდეგ, ჰარვარდის ბიზნეს სკოლის ექსპერიმენტიც სწორედ ამ პრობლემაზე იყო მიმართული და ამავე შედეგით დასრულდა: კონსულტანტების გუნდი უფრო პროდუქტიული იყო მაშინ, როდესაც ისინი დასვენების საათებში მუშაობის მაგივრად ისვენებდნენ.

კვლევების მიხედვით, სამსახურში კრიზისული პერიოდის დროს ადამიანისთვის კვირაში 60 საათი მუშაობა ნორმალურია, თუმცა ამან რუტინული სახე არ უნდა მიიღოს.რატომ აგრძელებენ ადამიანები ისევ „ოვერთაიმებზე: მუშაობას? რატომ არ შეუძლიათ საქმის გვერდზე გადადება?  

შეიძლება, ბევრმა ადამიანმა არც იცის, თუ როგორი საზიანოა ზედმეტი საათების მუშაობა.

შეიძლება, ბევრი ადამიანი ამ კვლევების შედეგებს სკეპტიკურად უყურებს.

ან შეიძლება, ეს ყოველივე უფრო ძლიერი ზეგავლენების ბრალია: ეკონომიკური სტიმულების, ავტორიტეტული ფიგურებისა და ფსიქოლოგიური სიღრმეების „კოქტეილი“ ხშირად დასალევად ზედმეტია.

მოკლედ, მოვუფრთხილდეთ თავს, ზედმეტი შრომისთვის ძეგლს არავინ დაგვიდგამს..

სათაური
გამოქვეყნების დრო
Covid-19-ის გავლენა სამუშაოს მოქნილობაზე
23.09.2020
13 ნიშანი, რომლითაც თანამშრომლის სამსახურიდან წასვლის სურვილის ამოცნობაა შესაძლებელი
21.09.2020
HBR: შექმენი შენი 'მომავალი მე'
18.09.2020
სამუშაო აღწერაში 'დაფარული' მოთხოვნები
16.09.2020
შვებულება პანდემიის პირობებში
14.09.2020
6 კითხვა სტრატეგიულად ფიქრის უნარის გამომუშავებისათვის
12.08.2020
HBR: მენეჯერის ფუნქცია-მოვალეობების ტრანსფორმაციები
10.08.2020
ცივი შხაპი ადამიანის პროდუქტიულობას ზრდის
07.08.2020
ეგო ეფექტური მართვის მტერია
05.08.2020
მომავალზე ორიენტირებული უკუკავშირი
03.08.2020
ბილ გეითსის 5 რჩევა საქმის წარმატებული დელეგირებისათვის
31.07.2020
რა განაპირობებს მენეჯერის კარიერულ განვითარებას?
29.07.2020
თუ გინდა იყო უფრო პროდუქტიული, აკეთე ნაკლები
27.07.2020
MOOC-ის შექმნის ისტორია
24.07.2020
HBR: სამხედრო გამოცდილება კრიზისის მენეჯმენტისთვის
22.07.2020
IT სფეროს ტალანტების ბაზრის კვლევა
20.07.2020
როგორ ვიპოვოთ საოცნებო სამსახური კრიზისის დროს?
17.07.2020
2020 წლის ივნისის თვის დასაქმების ბაზრის ანალიზი
10.07.2020
შეხვედრების დროის ეფექტურად მართვის მეთოდები
08.07.2020
'ბენჟამენ ფრანკლინის ეფექტი'
06.07.2020
როგორ განვუვითაროთ ბავშვებს კრიტიკული აზროვნების უნარი?
03.07.2020
Covid-19-ის შესაძლო გავლენა ადამიანური რესურსების მართვაზე
01.07.2020
კვლევა: როგორ იმოქმედა Covid -19-მა ჩვენს სამუშაო განწყობასა და მოტივაციაზე
30.06.2020
დისტანციურად მომუშავე თანამშრომლებს დაწინაურების ნაკლები შანსი აქვთ
24.06.2020
მილენიალი თანამშრომლების კომუნიკაციის 3 თავისებურება
22.06.2020
HBR: სიცილის მნიშვნელობა დისტანციურად მუშაობის დროს
19.06.2020
ტრადიციული მენეჯერული მიდგომა VS თანამედროვე მენეჯერული მიდგომა
17.06.2020
'მოგვიყევით თქვენს შესახებ'
15.06.2020
ადამიანები უკეთესად სწავლობენ მაშინ, როდესაც ნაკლებს სწავლობენ
08.06.2020
Linkedin: პოზიციის ხშირი ცვლა თანამშრომლის შენარჩუნებას უწყობს ხელს
05.06.2020
ჯეფ ბეზოსის 10 რჩევა სინანულის გარეშე ცხოვრებისათვის
03.06.2020
HBR: პოზიტიური სამუშაო კულტურის დადებითი მხარეები
01.06.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა - კითხვა, რომელიც უნდა დავსვათ კომპანიის 10 წლიანი მიზნების დასახვამდე
29.05.2020
HBR: როგორ დავამარცხოთ პროკრასტინაცია
27.05.2020
როცა სხვები გიყურებენ
25.05.2020
თანამედროვე ტექნოლოგიების წინაპრები
22.05.2020
HBR: როგორ გავხადოთ დისტანციური კომუნიკაცია უფრო ეფექტიანი?
20.05.2020
Google-ს და Apple-ს სამუშაო კულტურა
18.05.2020
მენეჯერის 4 კომპეტენცია, რომელსაც გაუმჯობესება სჭირდება
14.05.2020
გაკვეთილი ბიზნესს მსოფლიო ლიდერებისგან
13.05.2020
HBR: როგორ შევამციროთ კომპანიის თანამშრომლების სტრესი?
11.05.2020
Stay Interview
08.05.2020
რჩევა მილენიალებს: როგორ უნდა მართოთ მენეჯერი?
06.05.2020
რატომ არის დამღლელი „ზუმშეხვედრები“?
04.05.2020
რა დროს უთმობენ კომპანიის CEO-ები სამუშაოს?
01.05.2020
დროის მართვის მეთოდები ჯეფ ბეზოსისგან
29.04.2020
ბილ გეითსი: რჩევა სტუდენტებს
27.04.2020
მოსმენის უნარი
24.04.2020
თვისებები, რომლებიც კარგ მენეჯერს ახასიათებს
21.04.2020
რატომ ხდებიან 'B სტუდენტები' კარგი მენეჯერები
17.04.2020
HBR: განვითარება დღევანდელ პერიოდში
15.04.2020
როგორ გავხადოთ სახლში მუშაობა უფრო პროდუქტიული?
10.04.2020
დენ ფრაისი - კრიზისის მართვის განსხვავებული მიდგომა
06.04.2020
სახლიდან მუშაობის დადებითი მხარეები
01.04.2020
თანამშრომლების 8%ით შემცირება Zappos-ში
30.03.2020
HBR: 'მონდომებული' თუ 'თანდაყოლილი ნიჭის' მქონე კანდიდატი?
27.03.2020
ვირტუალური შესვენება კოლეგებთან ერთად
25.03.2020
გაიხსენე კოპმლიმენტი
23.03.2020
რატომ არ მოსწონდა სტივ ჯობსს სახლიდან მუშაობა?
20.03.2020
შერჩევის ინტერვიუ სოციალური დისტანცირების პერიოდში
18.03.2020
ნიუტონიც სახლიდან სწავლობდა
16.03.2020
CV ს რა ფორმატს გვირჩევს მსოფლიოს # 1 ბიზნეს გამოცემა
13.03.2020
დისტანციურად მუშაობის დადებითი მხარეები
11.03.2020
რატომ არ უნდა ვცდილობდეთ სამსახურში ბედნიერების მოპოვებას?
09.03.2020
Ford-ის ოთხფეხა კოლეგა
06.03.2020
რა არის თქვენი სახელფასო მოლოდინი?
04.03.2020
სამსახურში წაძინება ადამიანის მუშაობის ხარისხს ზრდის
28.02.2020
უნარები და გამოცდილება არ არის საკმარისი ახალი პროფესიის შერჩევისას
26.02.2020
რეკრუტინგში მენეჯერი შეუცვლელია
24.02.2020
ინსორსელი მილენიალები
21.02.2020
ორშაბათის რჩევა - დაიწყეთ სამუშაო დღე პოეზიის კითხვით
16.02.2020
როგორ მოვამზადოთ ბავშვები მეოთხე ინდუსტრიული რევოლუციისათვის?
14.02.2020
Google: 6 რამ წარმატებული მენეჯერობისათვის
09.02.2020
წარმატებული მენეჯერის სამი ნიშანი
06.02.2020
Everything is personal in business
05.02.2020
უკვე 2020 წელია და რატომ ვიყენებთ ისევ PowerPoint-ს?
02.02.2020
შეარჩიეთ ლიდერები იმის მიხედვით, რისი კეთება შეუძლიათ და არა რა გააკეთეს
31.01.2020
რატომ არ მოსწონთ სხვებს, როდესაც უკეთესობისკენ იცვლები?
29.01.2020
რას ნიშნავს Growth Mindset სინამდვილეში?
26.01.2020
იცხოვრე ყოველი დღე ისე, თითქოს ეს შენი სიცოცხლის ბოლო დღეა, ერთ დღესაც მართალი აღმოჩნდები
23.01.2020
რომელი პროფესიული და პიროვნული უნარ-ჩვევებია ყველაზე მოთხოვნადი 2020-ში?
22.01.2020
ჯეფ ბეზოსის რჩევა, რომელიც მან თანამშრომელს მარცხის შემდგომ მისცა
19.01.2020
როგორ ინარჩუნებს სწრაფის კვების კომპანია თანამშრომელთა გადინების აბსურდულად დაბალ მაჩვენებელს?
16.01.2020
რომელი უნარ-ჩვევები ჩავწეროთ რეზიუმეში?
14.01.2020
საიდუმლო სანტას ისტორია
12.01.2020
სატია ნადელა - 3 თვისება, რომელიც ყველა ლიდერს უნდა ახასიათებდეს
25.12.2019
17 წარმატებული კომპანიის დამფუძნებლი, რომლებმაც ბიზნესი 35 წლის ასაკის შემდეგ წამოიწყეს
22.12.2019
დღის შუქი ოფისში - დასაქმებულთა არჩევანი
19.12.2019
მართვის სტილი, რომელმაც ჯეფ ბეზოსი მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მდიდარ ადამიანად აქცია
17.12.2019
კანდიდატის გამოცდილება - რეკრუტინგის სტრატეგია ტალანტების მოსაზიდად
16.12.2019
5 რჩევა, რომელიც 'ორგანიზაციული რიტმის' სწორად აწყობაში დაგეხმარებათ
11.12.2019
გატესტეთ პრეზენტაცია არაფორმალურ გარემოში
09.12.2019
აშშ-ს შეიარაღებული ძალები ადამიანური რესურსის მართვის მოდელს ცვლის
06.12.2019
10 პროფესია, რომელიც 10 წლის წინ არ არსებობდა
04.12.2019
ნუ იფიქრებთ ჩარჩოებს მიღმა, ეძებეთ ახალი ჩარჩო
03.12.2019
ალბერტ აინშტაინის 10 გამონათქვამი
28.11.2019
სტარტაპი, სადაც მოხვედრა უფრო რთულია, ვიდრე ჰარვარდში
27.11.2019
რა მნიშვნელობა აქვს მენეჯერის მხარდაჭერას დასაქმებულისათვის?
25.11.2019
14 ქცევა რომლითაც მილენიალები მშობლებისგან განსხვავდებიან
22.11.2019
Growth Mindset- Microsoft-ის ახალი მართვის მოდელი ლიდერებისათვის
20.11.2019
თუ არ სწავლობთ, არ ხართ პასუხისმგებლიანი
18.11.2019
ჯეფ ბეზოსმა Amazon-ში PowerPoint პრეზენტაციები აკრძალა
15.11.2019
არის თუ არა სიცილი სამუშაო გარემოში პროდუქტიულობისა და კრეატიულობის საწინდარი?
13.11.2019
ROWE
08.11.2019
როგორ ახერხებს Google საუკეთესო ლიდერების იდენთიფიცირებას?
03.11.2019
რატომ გახდა HRM მარკეტინგული?
02.11.2017
რა ენაზე უნდა იყოს CV?
12.10.2017
“ახალ გამოწვევებს ვეძებ”
02.10.2017
"ერთ კომპანიაში დამიბარეს გასაუბრებაზე"
25.08.2017
როცა პროფესიის შეცვლა გვინდა
16.06.2017
ინსორსის 2016 წლის პროექტების სტატისტიკა
22.12.2016
ალდაგის სოციალური რეკრუტინგი
19.12.2016
მე რომ რეკრუტერი ვიყო
12.12.2016
თუ გინდა, რომ განვითარდე
05.12.2016
რა შეიძლება ვისწავლოთ უმუშევრობისგან?
28.11.2016
ფინკა ბანკი - ადამიანური კაპიტალის მართვის თანამედროვე მიდგომები - სისტემები და ინოვაციები
05.08.2016
JTI - ხალხის მართვის 230 წლიანი ისტორია
06.06.2016
10 ყველაზე საინტერესო და კრეატიული სამუშაო ოფისი
17.04.2016
საუკეთესო ოფისი მსოფლიოში
05.01.2016
ინტელის ინტერვიუს შეკითხვები
23.12.2015
როგორ გადაახალისა Netflix-მა ადამიანური რესურსები
22.12.2015
კომპანიები გამორჩეული ბენეფიტებით
17.12.2015
ბალანსი „ჩვენ“-სა და „მე“-ს შორის: საუკეთესო სამუშაო სივრცე მარტოობასაც გულისხმობს
16.12.2015
ამაზონის ინტერვიუს შეკითხვები
14.12.2015
14 საუკეთესო რეკრუტმენტ ვიდეო
30.11.2015
რა არის პირველი ინტერვიუ?
18.11.2015
საუბარი რეკრუტერთან - “მე შევესაბამები თქვენს მოთხოვნებს”
09.11.2015
რეკრუტინგის 10 ყველაზე ინოვაციური კამპანია
09.11.2015
სოციალური ქსელის რეკრუტინგის აპლიკაციები
05.11.2015
დელოიტის ინოვაციური რეკრუტინგი სოციალური მედიის საშუალებით
29.10.2015
ჩაანაცვლებს თუ არა CV ს ვიზიუმე?
28.10.2015
რა არის თქვენთვის მისაღები ხელფასი?
26.10.2015
შეგიძლიათ თუ არა სტრესულ გარემოში მუშაობა?
21.10.2015
რა უნდა იცოდეს CEO-მ ადამიანური რესურსის მართვაში
19.10.2015
აბრაამის ბრალია
12.10.2015
CV და 6 წამი
09.10.2015
ახალი თანამშრომლის სირთულეები
05.10.2015
Don’t worry, be happy!
02.10.2015
"ერთი წელია ვეძებთ"
25.09.2015
რატომ წამოხვედით სამსახურიდან?
23.09.2015
„დამიწერე სტრატეგია“
18.09.2015
რატომ არის თანამშრომლის შეფასება რთული?
15.09.2015